Wednesday, 3 February 2010

Karangan : Aku Sepasang Kasut

Aku sepasang kasut..itu lah tajuk karangan aku pada kali ini....

nama aku kasut,asal aku bangi..tuan aku beli masa bulan 12 yg lalu utk dipakai g sekolah sempena tahun baru.{maklumlah kasut lama dah kopam}.Tuan aku sgt sayang kat aku..tiap2 hari dia belek2 aku dalam kotak, tak sabar nak pakai katanye....

Maka apabila masuk sesi sekolah yg baru tuan aku pun pakai lah aku dengan bangganye..{kembang kempislah hidungnye bagi tau kengkawan yang dia beli kasut baru}....
setiap hari aku di kiwinye{kiwi pinjam lak tu...}apabila tuan aku masuk kedalam biliknye{Rahsia} pasti dia akan membawa aku bersama{bawak masuk sekali laaa...} aku berasa bangga kerana tuan aku sgt sayang kpd Ku. {kasut2 yg lain tu aku tgk jeles je...maklumlah kengkawan aku yg lain tu tuan dia beli 5 tahun yg lepassss...ada yg kasut hadiah hantaran pun masih pakai lg.....lama sgt lah tu...dah KOPAM}

Pada suatu hari...{ dengan nada yg sedih...ish...ish} tuan aku terlupa untuk memasukkan aku ke dalam biliknye.......aku diletakkan diluar bilik....{ish...ish...ish...{sedih sesangat,,,} akhirnye mimpi ngeri menjadi kenyataan...AKU TELAH DIPIJAK.............ADUHHHHHH!!!!!!! sakitye....

kepada rakan2 tuan aku..sesiapa yg dapat memberi maklumat berkaitan kasut yg telah memijak badan aku sila laporkan kepada tuan aku untuk tindakan lanjut. Segala maklumat tuan akan dirahsiakan...

sekian..

yg benar....

Polo {bukan polong ye...}

0 ulasan:

Template by - Abdul Munir - 2010